Handelsbetingelser


GENERELLE OPLYSNINGER OM VIRKSOMHEDEN
Petstudio ApS
CVR: 42288438
Adresse: Gammel Kalkbrænderi Vej 50, 1. th, 2100 København Ø

 

PRISER
Alle priser vises i danske kroner (DKK) og er inklusiv moms. 

 

BETALING
Vi accepterer betaling via Dankort, Visa, MasterCard, Visa Electron, Swish, Vipps og MobilePay. Betalingen vil først blive gennemført, når ordren er afsendt. Når du betaler med kort, bliver du bedt om kortnummeret, det's udløbsdato og CVC-koden. Vi gemmer ikke kortnumre, når transaktionen er afsluttet. Vi opkræver også via MobilePay.

Vi tager ikke kortgebyrer.

 

FRAGT FOR LAGERVARER
Vi sender alle vores lagervarer med dao og GLS til hele Danmark (eksklusiv Færøerne og Grønland). Du kan med dao få pakken leveret hjem til din privatadresse eller til en dao pakkeshop. Med GLS kan du få pakken leveret hjem til din privatadresse, til en GLS pakkeshop eller til en erhvervsadresse i Danmark. For både dao og GLS er det gældende, at hvis du bestiller levering til en pakkeshop kan du hente pakken i op til 10 dage fra den er leveret i pakkeshoppen.

 

LEVERING MED dao:

LEVERING

LEVERINGSTID

VÆGT

PRIS

FRI FRAGT OVER

Pakkeshop

1-3 hverdage

0-10 kg

DKK 39

 DKK 499,00

Privat

1-3 hverdage

0-3 kg

DKK 39

 DKK 499,00

  

LEVERING MED GLS:

LEVERING

LEVERINGSTID

VÆGT

PRIS

FRI FRAGT OVER

Pakkeshop

2-4 hverdage

0-20 kg

DKK 39

 DKK 499,00

Privat

2-4 hverdage

0-30 kg

DKK 55

 DKK 499,00

  
Petstudio leverer på alle hverdage til nærmeste GLS eller dao pakkeshop, med ordre indgået inden kl. 12.00. Når du bestiller din ordre med levering til en pakkeshop, kan du vælge hvilken pakkenshop du ønsker. Er denne pakkeshop fyldt når leveringen finder sted, så vælger vi den nærmeste ledige pakkeshop, når din forsendelse bookes i vores systemer. Her vil det være nærmeste pakkeshop med det fragtfirma (dao eller GLS) du har valgt ved dit køb. 

Ordrer der er modtaget inden kl. 12 vil blive pakket samme dag og overgivet til GLS eller dao, som typisk leverer din pakke indenfor 1-2 hverdage.

Bemærk at ved levering til Bornholm og Anholt påregnes en ekstra leveringstid på 1-2 hverdage.

Såfremt der opstår forsinkelser hos GLS eller dao vil dette tilsvarende forsinke leverancen, og du vil modtage besked fra os eller det pågældende fragtfirma.

Hvis du ikke afhenter din pakke eller afviser modtagelse, vil der ske en automatisk refundering for dit køb. Vi modregner de reelle udgifter vi bliver pålagt af fragtfirmaet, hvis varen ikke afhentes eller nægtes modtaget af dig.

Varerne kan ikke afhentes ved personligt fremmøde.

 

FRAGT FOR BESTILLINGSVARER
Et udvalg af vores varer leveres direkte fra vores leverandører, hvilket vi her på siden omtaler som bestillingsvarer. Ligger du en af disse varer i kurv, vil det fremgå tydeligt at leveringen er 5-7 hverdage. Disse leveres direkte fra vores leverandører hjem til din privatadresse. Denne levering sker via DHL eller DPD.

LEVERING MED DHL eller DPD:

LEVERING

LEVERINGSTID

VÆGT

PRIS

FRI FRAGT OVER

Privat

5-7 hverdage

0-10 kg

DKK 49

 DKK 499,00

 

Ordreren vil blive pakket og afsendt indenfor 24 efter bestillingen er gennemført.  

Bemærk at ved levering til Bornholm og Anholt påregnes en ekstra leveringstid på 1-2 hverdage.

Såfremt der opstår forsinkelser hos DHL eller DPD vil dette tilsvarende forsinke leverancen, og du vil modtage besked fra os eller det pågældende fragtfirma.

Varerne kan ikke afhentes ved personligt fremmøde.

 

ORDREBEKRÆFTELSE
Når du har placeret ordren, modtager du en e-mail med din ordrebekræftelse. Vi behandler alle ordrer inden for 24 timer og sender dig dine forsendelsesoplysninger via e-mail, når de er behandlet. Hvis du har spørgsmål til status på din ordre, skal du kontakte info@petstudio.dk.

 

ANNULLER ELLER REDIGER ORDER
Vi behandler ordrer så hurtigt vi kan, men vi gør vores bedste for at fange dem, før de går ud. Hvis du har brug for at ændre eller annullere din ordre, skal du straks kontakte info@petstudio.dk og sørge for at inkludere dit ordrenummer i din anmodning.

 

FORTRYDELSESRET 
Petstudio forstår og accepterer, hvis du ønsker at returnere dine varer. Der tilbydes derfor til forbrugere 14 dages fortrydelsesret på varer købt på webshoppen. Fortrydelsesretten gælder fra den dag du modtager pakken. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@petstudio.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes: Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

 

RETURNERING
Ønsker du at returnere dit køb eller dele af det?
Du har 14 dage til at sende varen tilbage til os, gældende fra den dag du modtager pakken. 

Returforsendelse er gratis for returneringer i hele Danmark hvis du benytter vores returlabel. Du finder en returlabel i din pakke, som er forudbetalt og dermed er det super let for dig at sende din pakke retur.

Du skal selv betale for at pakken returneres hvis du ikke benytter vores returlabel, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Retur af lagervarer: Har du foretaget et køb af lagervarer, så finder du en returlabel i din pakke, som er forudbetalt og dermed er det super let for dig at sende din pakke retur. Din returnering krediteres den oprindelige betalingsform, der blev brugt til at foretage købet, når vi har modtaget din vare. Du vil blive informeret via e-mail, når vi har accepteret din returnering. Vi overvåger returneringer for at identificere potentielt misbrug af vores returpolitikker og forbeholder os retten til at nægte betjening. Når vi har modtaget din returvare, går der 3-4 arbejdsdage for, at vores lager behandler dine retur varer og derefter 5-10 arbejdsdage før din bank indsætter pengene på din konto. Din refundering kan kun krediteres den oprindelige betalingsform. Vi sender dig en e-mail, når vores team har behandlet din refundering, så du ved, at den er på vej.

Retur af bestillingsvarer: Har du foretaget et køb af bestillingsvarer, så vil du modtage en opfølgende mail vedrørende returnering. Her kan du angive, at du ønsker returnering, og vi sender dig en forudbetalt returlabel, som du kan anvende. Din returnering krediteres den oprindelige betalingsform, der blev brugt til at foretage købet, når vi har modtaget din vare. Du vil blive informeret via e-mail, når vi har accepteret din returnering. Vi overvåger returneringer for at identificere potentielt misbrug af vores returpolitikker og forbeholder os retten til at nægte betjening. Når vi har modtaget din returvare, går der 3-4 arbejdsdage for, at vores lager behandler dine retur varer og derefter 5-10 arbejdsdage før din bank indsætter pengene på din konto. Din refundering kan kun krediteres den oprindelige betalingsform. Vi sender dig en e-mail, når vores team har behandlet din refundering, så du ved, at den er på vej.

 

 

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Du vil blive informeret via e-mail, når vi har accepteret din returnering. Vi overvåger returneringer for at identificere potentielt misbrug af vores returpolitikker og forbeholder os retten til at nægte betjening. Din refundering kan kun krediteres den oprindelige betalingsform. Vi sender dig en e-mail, når vores team har behandlet din refundering, så du ved, at den er på vej.

Varen sendes til:

Sølvgade 104 3 tv., 1307 København K

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale. Kontakt os via info@petstudio.dk for at aftale nærmere.

 


REKLAMATIONSRET
Når du handler hos os som forbruger gælder købelovens regler for varekøb, derfor har du 2 års reklamationsret. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.


Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Varen sendes til:
Sølvgade 104 3 tv., 1307 København K

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

 


KLAGEADGANG
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@petstudio.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: 

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her.

 


UDVEKSLING
Hvis du ønsker at bytte noget mod et andet produkt, skal du returnere de(n) originale vare(r) og placere en ny ordre eller kontakte os via info@petstudio.dk

 

ØDELAGTE / MISTEDE PAKKER
Kontakt os meget gerne med det samme, hvis du modtager en forkert vare. Hvis pakken kommer til dig beskadiget, bedes du tage et par billeder af den og sende os en e-mail med dokumentationen. Når en ordre er blevet leveret til dig kan vi ikke holdes ansvarlige for mistede eller stjålne pakker. Hvis din pakke er gået tabt i transit, bedes du straks kontakte info@petstudio.dk

 

PERSONDATAPOLITIK 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos Petstudio ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på petstudio.dk er Petstudio ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@petstudio.dk

 

STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR

 

Til:

Petstudio.dk
Gammel Kalkbrænderi Vej 50, 1 th.
2100 København Ø
E-mail: info@petstudio.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: ____________
Modtaget den:____________

 

Forbrugerens navn:___________________________________ 

Forbrugerens adresse:___________________________________ 

Forbrugerens underskrift:___________________________________   

Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 22.11.2021